vers, mindegy kinek

A költészet napján, jógáról hazabringázva a szakadó szürke esôben elnéztem a kis kopár fákat, akik rendületlenül küzdenek a rügyfakadásukért és az áprilisi hóban az életbenmaradásért. Már látod az ágak végén, hogy ott vannak, és jönnek, és talán már holnap, de nagy valószínûséggel csak jövôhéten (vagy azután) borítják VÈGRE zöldbe a kopár északi tájat amit a tavaszi esôs napok csak mégszürkébbé varázsolnak, de még mindig várni kell rájuk.

Szóval a kis rügyeknek, az anyatermészet északi ôsanyjának és ôsapjának, valamint a varjakat tavasszal felváltó sirályoknak küldeném a következô poétikai szösszenet. Költészet napjára, szeretettel.

Fák, ti fák!

Fák, ti fák!
Vagy inkább ti, ti varjak!
Vagy mégis inkább ti fák.
Vagy mit tudom én – varjak.
Fák… a fene egye meg!

Természetesen Laár András, de ezt ugye mondanom se kell.

PS.: Múltkor azt álmodtam, hogy értem József Attilát, és azt is értem miért szerette Esztergomot. Aztán amikor picit éberebb lettem rájöttem, hogy ha Esztergom, akkor nem József Attila, hanem Babits Mihály, és hirtelen rádöbbentem, hogy akkor lehet hogy nem is azt álmodtam, hogy értem József Attilát, hanem hogy értem Babits Mihályt? De akkor erre az érzésre miért nem emlékszem tisztán? Miért nem érthetem Babitsot? Ès miért érthetem József Attilát?

Ezekre a kérdésekre természtesen nem sikerült válaszolnom, viszont ha Esztergomba jártok, akkor menjetek el a Babits házba, mert szép. Meg költôi.

2 thoughts on “vers, mindegy kinek

  1. I look at the trees and bushes everyday, love to see the buds already here. On my way to school the other day, I stumbled upon a tree with small white flowers! I stopped to take a closer look and almost cried, heheh… Spring is coming. Life is beautiful.

Leave a Reply

