töppedt novemberi hangulat

Ma reggel megint kivert a víz a narancssárga villogó fények és a világos táj láttán.

Aztán az orromra raktam a szemüvegem és megnyugodtam, hogy nem, nem a hótól világos a táj és nem a hókotró villog és zörög, csak deres minden és viszik a kukákat…

Merthogy múlthéten már dolgoztak a hókotrók, nagyban. Kedd reggelre ránk esett szerintem minimum 15 centi hó (a kékszemû szerint kevesebb, az SMHI szerint néhol több is) és asszem három napig itt keserítette / fehérítette az életünket. A fehérség persze szép, meg jó, meg kicsit megdobja a töppedt novemberi hangulatot (szeretném szeretni az év ezen részét is, de tegnap majdnem sírva fakadtam amikor láttam, hogy a nap 16.10 perc körül elkezd lemenegetni…), de valahogy november 9.én ezt még nem tudom értékelni.

Az a helyzet, hogy ha olyan helyen élsz ahol a hó, meg a tél, meg a hideg legalább négy hónapig eltarthat, és a tavasz àprilisban esetleg kezd kandikálni, akkor valahogy nem kultiválod a november kilencedikei hóesést. Persze ujjongani lehet, hogy de szép ahogy esik, meg lehet hóembert épiteni, meg hógolyózni, de majd figyelemmel követem az ujjongók táborát hogy mi lesz a véleményük a svéd hóról amikor még március végén is azt lehet majd nézni hogy milyen szép fehér minden. (Okos kommentekbe meg ne gyertek azzal, hogy én költöztem ebbe az idôjárásba, mert ti is tudjátok, hogy nem a szép sötét és hideg tél miatt vagyok itt.)

Arról nem is beszélve hogy hóban nem lehet biciklizni a szép, új kétkerekûmmel!!!
Sôt, megtalálni is nehéz a hóban, de ez más kérdés.

Amíg az ellopott lovamat gyászoltam és amíg az utódját kerestem megtapasztaltam, hogy milyen pompás Linköpingben buszozni. Rémunalmas. Nem is értem hogy lehet ezt napi szinten mûvelni itt, egy olyan városban ahol legalább annyi kiépített bringa út van, mint amennyi közúthálózat. Szóval erôsen gondolkodom hogy legyen klassz, szegecses téligumi a Lady bug utódján, mivel kiderült, hogy genetikailag félre vagyok kódolva a városi buszközlekedés terén. A röpke buszos kárrierem során jöttem rá erre, mert mindig akkor sikerült megjelenjek a buszmegállóban amikor 1) én azt hittem hogy jön a busz, 2) a neten megnézett menetrend szerint jött a busz, 3) az egyes és kettes feltételek együttesen álltak fent. Persze a linköpingi buszok kedvesek, és rendesek, a sofôr akkor is megvár (ha lát) amikor az utca másik végérôl futsz a busz után, de ha az internetes menetrend két perccel eltér a valós menetrendtôl, akkor cseszheted.

Mindegy is. Ma nem esett hó. Örülök. A bringán, amitt a város legjobbfej angoljától vettem, még nem fagyok meg, ez is pozitív. Ès amíg a hótlan táj és a fagyálló lelkesedés konstellációja fennáll, addig tekerek.

7 thoughts on “töppedt novemberi hangulat

  1. Tényleg dícséretes 🙂
    Amúgy pedig a szegecses téligumi jól hangzik 😀
    Itt is elkezdett korán sötétedni és mindig mélységesen megdöbbenek amikor kilépek az irodából és sötét van, ahelyett hogy verőfény és madárcsicsergés lenne.

  2. Nagyváradon aznap 23 fok volt és ragyogó napsütés. Megint elgondolkodtam rajta: biztos jó lesz nekem Skandináviában?

  3. Hát bármi is hoz ide, ha lehet ne a tél kellôs közepén gyere/gyertek, mert az húzós mûfaj. Szerintem.

  4. A szöges gumi nagyon sirály, használtam én is fönt Luleåban, a befagyott és felcsiszolt kikötői jégen is atombiztos, csak ajánlani tudom.A sima fapados biltemás gumi is jó, kb 2-300 sek 1 darab.Igaz, tavasszal/ősszel cserélgetni kell a kerekeken, mint a kocsinál.üdv

    • O, egy tapasztalt olvaso, ELJEN! Es telen ha elolvad a ho akkor is tekerhetek a szegeimmel? Nem falja fel ugy a belsomet?

Leave a Reply

