pannkaka et circenses

A hetvegen megzavarodtunk.
Ez amugy minden normalis parkapcsolatban elofordul, es nem is annyira mi zavarodtunk meg, sokkal inkabb a kornyezetunkben levo varos. Legalabbis szerintunk. 🙂

Szombaton lementunk a varosba, mert palacsinta templomot igertek nekunk az ujsagok.
Mi, a ket igen edes szaju jott-ment letekertunk a helyszinre, hogy megnezzuk hogyan szeletelnek fel egy palacsintabol keszult templomot. Mi legalabbis erre szamitottunk a leiras alapjan (Pannkakskyrkan).

Persze a valosag nemikepp maskepp festett, de a lenyeg, hogy ettunk palacsintat. 🙂

A valosag az, hogy templomot nem keszitettek palacsintabol, de osztogattak palacsintat. Finomat. Meg osztogattak okos szavakat. Meg lufikat. Meg szeretet. Meg tudom is en.

Az egeszben a zavaro az volt, hogy mindezeket az osztogatasokat Jezus nap cimszo alatt hirdettek, es mi a kekszemuvel ezt nem ertettuk, hogy mi tortent Jezussal oktober 9-en ami miatt kulon napja lett neki. En azt hittem hogy karacsony Jezus napja, Daniel a hitvilaganak megfeleloen azt gondolta, hogy a zombieljovetel napja (kozhiedelemben Punkosdkent ismert unnep) a Jezus nap.

De nem. Tevedtunk.

Oktober 9.e, Linköping – ez Jezus napja. Legalabbis iden az volt. Persze mire jol lakottan es osszezavarodva “most akkor mi van” hazaertunk, addigra kiderult hogy mi volt ez az egesz kereszteny akciodrama a varos terein. Stephen Fast tavaly mar csinalt egy ökomenikus Jezus happeninget Stockholmban, egy ahhoz hasonlo happening volt ez a hetvegi itt, Stockholmtol nehany milre. Mindenutt lehetett Bibliat olvasni, meg adakozni, meg arcot festeni (ezt peldaul nem ertettem soha hogy hogy jon a Bibliahoz az arcfestes, de biztos nem vagyok eleg ökomenikus hogy ezt ertsem 🙂 ), meg Jezussal baratkozni. Ez is egy kicsit furan hangzott leirva, mondjuk persze mi mindent kicsit furcsa szemmel tudunk nezni es olvasni, ezt vallalom.

Szoval egy fura otletbol kiindulva keresztenykedett az egesz varos az oszi napsutesben szombaton.
Nemikepp vicces volt hogy mit keres oktoberben Jezus Linkopingben, de vegul is a sved unnepkor (vilagi es vallasi egyarant) igen szegenyes a Midsommar es a Luca nap kozott (ehm, a hetvegeken kivul semmi nem tortenik, hja, vagyis de! Egyre sötetebb lesz… :-/), ugyhogy nyilvan kell valami cirkusz(a.k.a circenses) a nepnek.

Meg palacsinta!!! A.k.a pannkaka 🙂

4 thoughts on “pannkaka et circenses

  1. Ez jóó!!

    Mi meg sajtos-fokhagymás-tejfölös lángost ettünk a szomszéd házban lakó magyar ismerőseink jóvoltából…

    És ööö, izé…paNNkaka, 2 db n betűvel 🙂

  2. Zombieljövetel 😀 😀 😀 😀
    Arcfestééééés? Na ilyenről még életemben nem hallottam, de úgy látszik, én se vagyok eléggé ökumenikus 🙂 mindenesetre a palacsintáért irigyellek 😉

  3. Lángos, éljen! A legnagyobb svéd fesztivál eledel – ahogy láttam 🙂

    Emoke, javitottam magam. Egyszer biztos megtanulok svedul irni 🙂

    Ancsur, az arcfestés az amikor a kisgyerekek arcat kipingálják oroszlánnak, meg zebranak, meg uregi nyulnak – vagy hasonlok. Ilyen van Magyarorszagon is, de neha ott sem ertem hogy egy rendezveny imázsához hogy kotodik az hogy egy tigris gyerekkel mesz haza…

    A palacsinta meg…nyilt langon, vastepsiben sutott, jo vastag – nekem tisztara olyan elmeny volt mintha a sajat nagymamimnal palacsintaznek ❤ 🙂

  4. Azt értem, csak ilyenről katolikus/református/egyéb rendezvényen nem hallottam még. Max gyereknapon 😀

    awwww most éhes lettem :p

Leave a Reply

