választójog

Noha a marcius 19-eig esedekes hataridoig eljutttam a megfelelo cimre a megfelelo kerelmet, a mai napon megsem elhettem az alkotmanyos valasztojogommal magyar allamporgarkent es nem tudtam resztvenni a 2010-es valasztasok kulkepviseleti fordulojan.

Kicsit csalodott voltam, mert ugy voltam vele, milyen klassz lenne kiprobalni milyen az ilyen, de mivel pentekig nem kaptam semmi hirt a valasztasi irodatol, ezert felhivtam oket, hogy most akkor mi van. Mint kiderult, valamelyik postai szolgalat elszurta a szolgaltatast, igy az illetekes iroda nem kapta meg a kervenyem.

A no a vonal masik vegen aranyos volt, a hangjabol ugy iteltem, o jobban sajnalja, hogy nem szavazhatok ma, mint en.

A kekszemu kivancsisagabol adodoan utanajartunk, hogy ha az anyaorszagomban nem elhetek a valasztojogommal, vajon a valasztott otthonom teruleten szavazhatok e osszel.

Es mint kiderult igen. Ugyhogy ha mar iden a magyarorszagi szavazasokon nem vehetek reszt, legalabb a svedorszagi valasztasokon benne lehetek a “Demokracia” nevezetu tarsas jatekban.

Svedorszagban, csakugy mint Magyarorszagon (es gyanitom hogy mas Unios orszagokban is) bejegyzett/nyilvantartott svedorszagi lakcimmel rendelkezo Unios allampolgarok resztvehetnek a helyhatosagi valasztasokon. Ami azert rendes dolog az Unios orszagoktol.

Ugyhogy szeptember 19-en tobbek kozt valami ilyesmivel leszek elfoglalva.

FYI.

3 thoughts on “választójog

  1. Magyarországon csak minden 18. életévét betöltött, állandó lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkező magyar vagy kettős állampolgár szavazhat.
    A múltkor mondta az RTL híradó. Kicsit lazának érzem a szabályokat. Én bevezetném a nyolc általánost is, meg egy könnyedebb intelligencia-teszt kitöltését is.

  2. Az orszaggyulesi valasztasok igy mukodnek, igen. Hasonlo, allampolgarsagi okokbol nem vehetek reszt en sem itt a svedeknel a parlamenti valasztasokon.
    De a helyi es a teruleti (aka helyhatosagi) valasztasokon, ahol a varosi es a “megyei” kepviseloket valasztjak, ott resztvehetek.
    Es ez Magyarorszagon is ugyanigy mukodik a magyarorszagi bejegyzett lakhellyel rendelkezo, Unios allampolgarsaggal rendelkezo lakosok eseteben.

  3. A 8 általánost én is bevezettném, de főleg az IQ tesztet.. 10 év és vernénk az egész világot..:)

Leave a Reply

