meleg volt

Bent a Gömbben eléggé.

Pedig legalább 7-8 méterre voltunk a színpadtol, de meg igy is igencsak tuzkozelben voltunk.

A Rammstein nem egy koncert zenekar. A szamaikat sokkal elvezetesebb CDn hallgatni mint eloben, raadasul volt valami gebasz a hangositasukkal is.

De vegul is nem is ezert akartuk oket megnezni eloben.

Sokkal inkabb a latvany miatt, ami a sikeruk minimum 70 szazalekaert felelos.
Profi sokkrockerek, latvanyra epitve, nagyon precizen.

Es ezt hoztak is szombat este, maximalisan.

Volt minden ami kell: pirotechnika, fallikus szimbolumok (bar meg kell jegyezzem, oregszenek a Rammstein fiuk, onmagukhoz kepest igen szerenyek voltak ilyentéren), elkepesztoen beteg latvanyelemek (peldaul ilyen felrobbano lezerszemu kisbabak), hangero (de olyan hogy a mellkasod 2 oran at remeg vele), sokkrock es egy disznotragyatol buzlo fiatalember aki a koncert kozepen keveredett a kozelunkbe (sajnos).

Szoval ha szep magyar nemzeti unnepunk masnapjan nem tudtok magatokkal mit kezdeni, akor marcius 16.an igazan megnezhetnetek oket Pesten a P.Öcsi stadionban.

Erdemes.

Amit szinten erdemes kiprobalni (hm, ok, mondjuk ehhez nem art ha Stockholmban vagytok) az Långholmen. A wiki es mi is ugy tudtuk, hogy ez egy igen kemeny borton volt igen “kemeny” arcokkal tele. Talaltunk elitelt biciklitolvajokat, rablokat, betoroket, gyilkosokat, meg nepszeru hoherokat, de azert a bun, a bunozes es a bunokert valo vezekles maskepp mukodott itt mint kishazankban.
Kezdve azzal, hogy amikor itt kivettek a forgalombol es a gyakorlatbol a halalbuntetest, a testi fenyitest illetve a kinzast, akkor Magyarorszagon meg boven elotte voltunk a nem tul szep 50-es eveknek. Egy olyan 20.szazad utan, mint amilyet az az orszag megelt ahonnan jottem fura latni hogy tolvajok es gyilkosok milyen “szereny” buntetesben reszesultek a borton bezarasaig (1975ig, amikor Magyarorszagon meg mindig divat volt a politikai terror es bunozes).
De mielott politikai szinu blogba csapnek at (NEM) maradjunk annyiban, hogy nagyon mas egy olyan orszag bortone, ahol nagyjabol 200 eve nem haboruztak.

Az egykori bortonkomplexumbol mara keves eredeti epulet maradt meg. Mivel az 50-es evek soran tudtak, hogy a borton hamarosan bezarasra kerul, igy az egykori epuletek a 75-os bezaras idejere joforman elrohadtak. Nem veletlen hogy a borton megszunese es a bortonszallo megnyitasa kozott legalabb 30 ev telt el.
Amugy sem lehet konnyu a majd felmeter vastag falakbol furdoszobaajtokat vagy ablakokat kialakitani.
Mindenesetre derek munkat vegeztek az atalakitasban resztvevok, meg kell hagyni.
A cellak baratsagosak, a furdohelysegek tagasak, minden szep tiszta.

Es ha a Långholmen hostel reszeben szalltok meg, akkor a szallasotok a bortonmuzeumban lesz, pontosabban azon a folyoson, amelyet ma bortonmuzeumkent uzemeltetnek. Itt meg lehet talalni egyet az eredeti cellak kozul – hogy megis legyen mihez viszonyitani a szobat, amiben megszallsz.

Mondjuk nem art, ha az ember akkor utazik Stockholmba, amikor a vonatkozlekedes rendesen uzemel.

A jegyeink (koncert es vonat) foglalasakor nem nagyon sejtettuk, hogy az idei tel egyik leghuzosabb hetvegejenek nezunk elebe. A helyi meteorologiai szolgalat (esz em ho i) 2-es veszjelzese sajnos beutott es szamitasainkkal ellenteteben nem tudtuk meguszni. Linköpingbol majd egy oras kesessel indult a vonatunk, mire Stockholmba ertunk utolert bennunket a minusz 20 fokos hoatfuvasos szeles hoeses, ugyhogy klassz volt eljutni a bortonig ilyen idoben.
Az idojaras odaig fajult a hetvege soran, hogy a vasarnap koradelutani vonatunkat toroltek (ilyet eddig en csak repteri korulmenyek kozt tapasztaltam, most mar tudom, hogy ez a vaganyokon is lehetseges errefele), es nagyjabaol az egesz varos kotottpalyas kozlekedese leallt. A pendeltåg-ok (HÈVszeru kepzodmenyek) egyaltalan nem jartak, a palyaudvaron csak par vagany uzemelt, es a varosbol kimeno, illetve a Stockholmba bejovo kozlekedes joforman leallt. Nalam gyakorlottabb Stockholmiak az eletben nem lattak meg ennyi embert a palyaudvaron.
Mindenki allt, es varta hogy mit irnak ki a kijelzore.

Nekem 3 ora varakozas utan mar nem volt lelkierom a kijelzot nezni, amin felorankent 10 percet adtak hozza helyettesito vonatunk indulasahoz. Nagyon maszkalni sem volt kedvunk, mert az idojaras ott folytatta ahol elozo nap abbahagyta: minusz sok, ho es viharos szel. Ez igy egyutt nemfinom.
Ugyhogy vartunk. 6 orat osszesen hogy vonatra tudjunk szallni es hogy kiashassuk a 40 centimeteres hobol a kocsit, amit a palyaudvarnal parkoltunk le Linkopingben.

Szoval a vonattarsasagok eszakon sem kulonbek. A valtok itt is elfagynak, a ho es a rendkivuli hideg (telen) itt is varatlanul jon es az emberek ugyanazokat a kerdeseket teszik fel a mediaban: erre nem lehetett volna valahogy felkeszulni?

Advertisements

6 thoughts on “meleg volt

  1. nem, erre nem tudnak itt se felkészülni….a HÉV-félék össze-vissza mennek. a legszebb az egészben, hogy hozzánk is egy ilyen jár….szal alternatív megoldások kellenek, ha be akarsz jutni a városkp-ba, pl busz, ami ugyanúgy kiszámíthatatlan, mert ugye a hó miatt az se tud időben jönni. hála az égnek nem készülök messzire menni vonattal……

  2. Nem tudom kik ok, de sajnos olyan messze nem latok ki a tetoteri ablakombol, hogy lassam a varos elkerulo autopalyat…Hogy viszik Magyarorszagra az autot? Hazavezetik majd? Minek kell nekik amugy egy 48 eves merci, nem jobb az uj ? 😀

  3. Ők a Totalcar nevű kiváló autós újság/műsor/honlap tagjai és segítői. Főfőgonosz a kopasz középkorú Csikós Zsolt, akinek jópár veterán autó/motor figyel a garázsában (egy roppant megértő feleséggel együtt, aki egyébként repülőn követi őket), és az ezekkel történő kalandokról (túrák, de főleg szerelés, szívás..:) kisregény hosszúságú (de szerintem nagyon élvezetes és olvasmányos) posztokat szokott elkövetni a TC belső blogján (belsoseg.blog.hu), ahol egyébként az utazás kalandjairól folyamatos posztokban számolnak be.
    Hazavezetik lábon a Mercit, ezért mennek négyen egy csordultig pakolt összekerekes szponzori kombiban, felkészülve az esetleges lerobbanásra, szerelésre, bármire. Ettől lesz igazi magyar saga a kaland..:) Azért ezt a Mercit, mert ebből már kevés van, és a hasonlóan jó állapotban megóvott (nem sózzák az utakat. ahol pedig igen, ott ezek a Mercik már elpusztultak, mert itt még nem volt korrózióvédelem, sőt..) autók ára 2,3x nagyobb, és Csikós “ráizgult..:)
    A legszebb az egészben az össznépi összefogás, szponzorostul, többszáz kommentestül (köztük jópár svédországi magyar felajánlásaival), rádióbejelentkezéstül:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s