büszkén

Nem mondanam hogy kedvenc helyi lapom, de mindenesetere a gyakran latogatott
a The Local felhivta a figyelmemet, hogy van meg mit bepotolnom kulináris svenskalandozások teren.

A Märtas es a Radiokaka meg kimaradt.

De azert az klassz, hogy a top 10 edessegbol 8-at betéve 😉 ismerek mar alig hat honapnyi ittlet utan. 🙂
Igaz kettorol nem tudtam nevszerint hogy mi, de a leirasbol rajottem hogy mar ettem ilyet, ugyhogy az is szamit.

Arrol nem is beszelve, hogy tegnap volt a nagy nemzeti Semla nap (Hushagyo Kedd aka).
A hagyomanyok szerint ez az utso nap a nagy bojtolgetes elott, vagyis
“a mai nap eppen megfelelo arra, hogy az ember Semlat egyen”
(egbol pottyant kopirájt).

Errol en csak tegnap 2kor ertesultem (ehm, nincs benne a Google Calendar-ban hogy Shrove Tuesday, meg Ash Wednesday, meg hasonlo luteranus finomsagok), amikor a pocóm mar javaban emesztgette az ebed helyett elfogyasztott Semlamat.
Szoval lassan tudatalatt mar a helyi etkezesi szokasok mukodnek.

Legalabb ez. 🙂

Ezek utan büszkén vetem bele magam igy a nemzeti ebedido kornyeken elfogyasztando ebedembe.

2 thoughts on “büszkén

  1. ahh én vagyok a béna, vagy tényleg nem mellékeltek képet a kedves cikkírók a sütikhez? 😦 csak mert mint kiderült itt is mindenki ezt a krémes kis bucit tolta a szájába egy héten át 😀 volt a mandulakrémes verzió, meg a lekváros-tejszínhabos 😀 nyammmm….gondolom még van a sütilistán is ami ugyanaz…de nincs kép, én meg lusta vagyok egyesével guglizni.
    na majd holnap. talán 😀

Leave a Reply

