nyammm

A semla a farsangi idoszak legnagyobb kiralysaga itt ahol most elek.
Azt leszamitva hogy itt ilyen hogy farsangi idoszak nincs, de errol majd legkozelebb.

Szoval a semla egy jobb esetben izmos zsemle nagysagu es tipusu edes buci mandulakremmel es eszmeletlen mennyisegu tejszinhabbal megtomve.

A wiki szerint az atlag sved lakossag 5,5 Semlat eszik meg evente, merthogy a sutit csak karacsony es husvet kozott lehet kapni. Tradicioja van, anno ez volt az utolso etek amit a bojt elott megehettek a nepek. Az egyik kiralyuk, gondolom valamelyik Gusztav, annyit zabalt belole egyszerre hogy bele is halt.

A magamreszerol meg nem haltam bele, de lassan mar semla teren az atlag sved lakossaghoz tartozom. Plane miutan megtudtam, hogy a helyi lapok Semla kritikakat kozolnek(!) a varosokban, hogy melyik cukiban milyen a semla es satobbi.
Szoval arra gondoltam hogyha megjelenik ez a cikk valahol akkor azt felkeszulten tudom fogadni, mert en is vegig kostoltam (meg nem, de mar jo uton haladok) az inyencsegeket es tudom hogy mirol szol a cikk (ehm, tartalmilag, nyelvileg majd a Google Översätt kihúz a csavabol).

Es valahol elejtettem korabban hogy Budapeststubbe. Es hogy ez meger egy blogposzt.

Szoval itt a svedeknel van egy ilyen suti, es anno amikor a kekszemuvel meg Budapesten titkolodztunk a nagyvilag elol, akkor probaltuk felfejteni, hogy melyik suti lehet ez a Budapeststubbe. O azt hitte, hogy ez ilyen nepszeru tipikus magyar finomsag, de latta az arcomon az ures kifejezest, hogy nem, nem feltetlenul.
Ugyhogy elkezdtunk nyomozni a Budapeststubbe rejtelye utan, hogy honnan ered ez az egesz balladai homaly. En meg az elso Budapeststubbém elott arra gyanakodtam, hogy tuti a fatorzs elnevezesu sutirol van szo, mert az alapanyagok meg a leiras belefert.
De persze nem.
Aztan amikor eloszor lattam es ettem itt valamikor nyaron, akkor megvilagosodtam, hogy nagyvaloszinuseggel a valoban kozep-kelet europaban hagyomanyosnak mondhato piskotatekercs atertelmezeserol van szo. A Budapeststubbe leginkabb erre hasonlit, de csak hasonlit, mert a piskota nem kifejezetten tradicionalis piskota, mint minden sved sutemeny ez is haláledes, es nem lekvarral, hanem valami tejszines kremmel van toltve.

De ezt leszamitva kotelezo darab, mert egyreszt finom, masreszt hazai kotodese van, harmadreszt mikor megeszed ugyis azon kezdesz el gondolkodni hogy de miert Budapeststubbe???

3 thoughts on “nyammm

  1. Semla jól láthatóan a képviselőfánk rokona..:) Ami nem baj, mert az is finom, és amiben mandulakrém van, az rossz nem lehet..:)

  2. Itt karácsony környékén kelendő (de nagyon, és csak kari környékén…) a Budapest nevű csoki. Szégyen vagy nem, de én még nem kóstoltam 😀

  3. Agi, kovetkezo karacsonyra hazi feladat! 🙂 Peti, jo a meglatas, a mandulakrem mindent visz 🙂 Ami a kepviselofank vs semlat illeti: same same, but different. Mycket.

Leave a Reply

