Liseberg

Utolso elotti nyari elmaradasom. Meg meselnem kell Grännarol, de ahhoz elobb valakinek meg kell nekem mondnania, hogy hogyan hivjak a bucsukban a piros feher nyalokat, tudjatok, azt a csavaraosat. Nem akarom elhinni, hogy nincs vmi speci neve. Kell, hogy legyen. En nem tudom, de valahol valakinek emlekeznie kell ra. Szoval amint megvan a szo, írok Grännarol.
Mindegy.

Szoval Liseberg.

Itt eszakon, de legalabbis a svedeknel ez A vidampark. Nem tudom ki mennyire gyakorlott vidamparkolo es hogy valoban nagy durranas-e ez a park, de itt annak szamit (meg a wikipedia is dicseri, szoval valamit csak jelenthet a népnek ez a hely).

Ket nagy hibat nem szabad elkovetni a park meglatogatas elott:
-Vidamparkokat latogatni KELL. Gyakran.
-Reggelizni KELL. Jobb vele, mint nelkule.

Az elso hibat nehez kikuszobolni ha utoljara 15 evesen voltal vidamparkban, akkor is a pestiben 😦 Mindegy, nem szuletik mindenki vidamparkolónak, meg adodott egy ket elinteznivalom az elmult 14 evben es a vidamparkok kicsit kimaradtak belole. Ezt meg is ereztem egesz nap, mert minden kütyü elotti sorban a panikrohamom legszelen voltam es meg akartam halni.
Ez persze nem tortent meg, mindenesetre nem jo ha csak a nap vegere kezded el igazan elvezni azt amit egesz nap csinalsz (a hullamvasutazast).

Reggelizni pedig kell. Ne kovessetek el azt a hibat, hogy a Lisebergbanen-re reggeli nelkul ultok fel. Nem jo. Ha van olyan hogy halálközeli élmény, akkor ez nekem hányás közeli élmény volt. Pedig nem az! Mert harmadjara mar elveztuk es mosolyogtam es tetszett.

Hja, es igen, mondanom se kell, hogy a velem hullamvasutazo fiatalember nem 14 eve volt utoljara hullamvasuton…szoval ennek ismereteben megcikibb voltam. Nem baj, az a jo, hogy ha ciki vagyok o akkor is szeret es ez nem rossz erzes 😉

Szoval Lisebergbanen es a megkesett reggeli utan bealltunk a kovetkezo sorba, a Balderhoz. Ancsurtol van vmi elmenyem, hogy ok szoktak balderezni (vagy baldurozni???), de gondolom ok nem ezt csinaljak olyankor. Igen, termeszetesen az osszes hullamvasuton ulo, belinkelt video NEM az en muvem. En csak a korabban belinkelt Kanonen videokat mertem elkesziteni, amikor mar nem ulunk a kutyun es mar nem felunk (felek, de sokkal jobb erzes tobbes szamban irni ezekrol az alaptalan felelmekrol). A Baldert mar elveztem, a 3 antiGs elmeny kicsit felkavaro volt ugyan, igy szomoruan rajottem, hogy valoszinuleg, megha lehetett is volna, soha nem lettem volna kepes vadaszpilotava valni, mert egy telihanyt Grippent nehez a levegoben tartani. Plane ha szedulsz.

Mindegy, Lisebergben a roka csalad sikeresen elkerult bennunket, ugyhogy Balderezes (meg ebed, meg Panda Vision, meg panorama jarat, meg szuvenyir shop) utan johetett a Kanonen. Igen, az Àgyú. Kilonek egy csobol, 3mp alatt felgyorsulsz (hjo, nem te egyedul, hanem az egesz szerelveny) 80km/h-ra es ezzel a sebesseggel porogsz forogsz (hjo, nem te, hanem a szerelveny) a sinpályán. Cseppet sem rossz elmeny, mondom, a kezdeti beszarisagot kell tulelni, es utana mar jo 🙂

Arra meg nem jottem ra, hogy a holtpontokat, amikor a vegedet erzed csukott vagy nyitott szemmel jobb e atveszelni, szoval legkozelebb (valszinu jovo nyaron) ezt fogom tesztelni magamon.
Ha addig nem valok meg oregebbe es meg beszaribba.

Majd latjuk.

2 thoughts on “Liseberg

  1. Baldurozni szoktunk 😀 😀 😀 annyira röhögtem, amikor elolvastam ezt a részt 🙂 Petinek is tetszett 🙂

Leave a Reply

